메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제23권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
113 - 130 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims to examine whether or not there are any perceptual differences in learning English between students taking EGP courses and those taking ESP courses, and then, to find out whether or not the usefulness, their perception and attitudes towards English studies in the ESP group do not differ from each other across students in differing years. The subjects were 150 students from a university in Busan, Korea. For the instrument, the self-developed questionnaire survey was used to highlight their perceived needs and attitudes. The key findings were as follows: First, the comparison between the two groups showed that the ESP group is much more aware of the needs of ESP courses for their future career choices and the importance of specialized English than their counterpart. Second, the ESP group did not demonstrate statistically significant differences among freshmen, sophomores, and juniors, which suggests that they share the same perception and attitudes towards studying ESP courses. Based on the results from the study, suggestions will be made for the improvement of ESP programs in Korea

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0