메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유정완 (성신여자대학교) 이소은 (경희대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제25권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2016.10
수록면
911 - 919 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Present study aims to investigate how exercise habit, both existence and type (frequency, duration, time, intensity), affects school life satisfaction in middle school students.
As a result, students who had exercise habits showed significantly higher levels of relationship with teachers and peers, and class activities (not learning activities) than those who does not have an exercise habit(p<.01). The number and duration in exercise habits did not affect school life satisfaction, but exercise time and intensity showed significant difference in peer relationship and learning activities among sub-areas of school life (p<.05).
This study clearly showed that middle school students with exercise habits had higher overall school life satisfaction than the students without exercise habits. In addition, although exercise duration and frequency in exercise habit did not affect school life satisfaction, it became clear the exercise habit with moderate to vigorous intensity and 1hour to 2hour of appropriate exercise had positive impacts on peer relationships and class activities in school life.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-692-001633128