메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김민수 (국립부곡병원) 신정욱 (국립부곡병원) 이영렬 (국립부곡병원) 이연우 (국립부곡병원) 정경애 (국립부곡병원) 정둘남 (국립부곡병원) 박미리 (국립부곡병원) 송강식 (국립부곡병원) 서상수 (국립부곡병원)
저널정보
대한소아청소년정신의학회 소아청소년정신의학 소아청소년정신의학 제27권 제3호
발행연도
2016.9
수록면
216 - 225 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Objectives: The purposes of this study are to evaluate the effect of a school-based social skills training program on the emotional regulation of children and adolescents and to assess the plan for effective school-based mental health services.
Methods: The Child and Adolescent Mental health promotion team of Bugok National Hospital conducted school-based social skills training (N=90, 7 sessions) for elementary and middle school students. Evaluations were conducted before and after the application of the program using a prosocial behavior questionnaire, a cohesiveness questionnaire, the Korean version of the 20-item Toronto Alexithymia Scale, a self-esteem scale, and the Novaco anger scale, in order to identify any changes.
Results: The social skills training program increased the prosocial behavior and cohesiveness of the children and adolescents and decreased their alexithymic tendency and degree of anger, but did not significantly change their self-esteem.
Conclusion: The social skills training program positively influences the emotional and behavioral levels of children and adolescents. The emotional regulation program based on a social skills training program is expected to have positive results in school-based mental health services. Future investigations are needed to validate the long term effects of this program.

목차

서론
방법
결과
고찰
결론
References

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-516-001610499