메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hong-Shik Roh (Bugok National Hospital) Jung-Uk Shin (Bugok National Hospital) Jae-Woo Lee (Bugok National Hospital) Yeon-Woo Lee (Bugok National Hospital) Tae-Won Kim (Bugok National Hospital) Ji-Young Kim (Bugok National Hospital) Mi-Ri Park (Bugok National Hospital) Gang-Sik Song (Bugok National Hospital) Sang Soo Seo (Bugok National Hospital)
저널정보
대한소아청소년정신의학회 소아청소년정신의학 소아청소년정신의학 제29권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
14 - 25 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Objectives: The aim of this study was to evaluate the effect of a school-based social skills training program on peer relationships in children and adolescents and to assess the plan for effective school-based mental health services.
Methods: The Child and Adolescent Mental Health Promotion Team of Bugok National Hospital conducted 7-sessioned school-based social skills training for elementary and middle school students (n=90). Changes in peer relationships were evaluated before and after application of the program using a name generator question.
Results: The social skills training program increased peer relations, indicating significant changes in social network indices.
Conclusion: The social skills training program positively influenced peer relationships. The school-based social skills training program can be expected to have positive effects on school-based mental health services. Future investigation is needed to validate the long term effects of this program.

목차

INTRODUCTION
METHODS
RESULTS
DISCUSSION
CONCLUSION
REFERENCES

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-516-001677554