메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제13권 제2호
발행연도
1992.12
수록면
189 - 201 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effectiveness of teaching personal safety skills for prevention of potential child sexual abuse in Korean society. The subjects of this study were 80 first grade female students, sampled from elementary schools in Seoul. The instruments of this study were the Personal Safety Questionnaire (PSQ) and `What if` Situations Test (WIST) modified by the present researcher. The t-test and Pearson`s correlation coefficient were applied to analyze the data of this study. The results of the analysis were (1) after the Behavioral Skills Training, the children of the training group showed a higher level of knowledge about child sexual abuse than the control group. (2) After the Behavioral Skills Training, the children of the training group showed more adequate self-defensive skills than the control group when they faced situations of possible child sexual abuse. (3) The higher the level of knowledge about child sexual abuse, the more adequate self-defensive skills in situations of child sexual abuse. These results supported the effectiveness of Behavioral Skills Training as preventive education on potential child sexual abuse.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-598-002113637