메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김동아 (상명대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제25권 제6호 (인문사회과학 편)
발행연도
2016.12
수록면
49 - 59 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated effects of cultural physical education instruction behavior upon cultural physical education students’ internal motives and continuous participating will. The subject was 300 college students in their fourth grade in Seoul, Gyeonggi and Chungcheongnam-do who joined in cultural physical education. The study collected materials by using questionnaire of personal characteristics, instruction behavioral types, internal motives and continuous participating will. 286 copies of the questionnaire were used after excluding questionnaire of no answer and unfaithful answer. Exploratory factor analysis and Cronbach’α test were done to verify validity and reliability, and multi-regression was done. The findings were:
First, cultural physical education instructors’ affirmative behavior had influence upon internal motive’s interest and pleasure, and training and instruction had significant influence upon competence. Second, affirmative behavior had influence upon continuous participating will. Third, interest, pleasure and competence of internal motives had influence upon continuous participating will.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-692-002027748