메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임용석 (충북대학교) 이병찬 (고려대학교) 김건희 (광운대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제26권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2017.6
수록면
175 - 184 (10page)
DOI
10.35159/kjss.2017.06.26.3.175

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is intended to verify the relationship by analyzing among teaching method types, Sports club satisfaction and participation adherence intention of middle school students. In this study, to set up the research model and to achieve the goal, A total of 244 questionnaires were distributed to the middle school sports club in Seoul metropolitan area. This research adopt frequency analysis, exploratory factor analysis, reliability verification, correlation analysis and multiple regression analysis utilizing SPSS 22.0. The results are as follows. First, democratic type and positive reinforcement of teaching method type effect on instructional behavior satisfaction of sports club satisfaction. Second, positive reinforcement of teaching method type and teaching-directing type effect on environmental satisfaction. Third, democratic type effects on result satisfaction. Fourth, teaching method type of sports instructor did not effect on exercise ability. Fifth, environmental, result, exercise ability of sports club satisfaction effect on participation adherence intention.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 논의
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-692-001019208