메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
민세연 (봉학초등학교) 유병길 (부산교육대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제29권 제1호 (통권 제85호)
발행연도
2017.2
수록면
209 - 223 (15page)
DOI
10.13000/JFMSE.2017.29.1.209

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to compare and analyze science self-efficacy, science self-concept and scientific attitude according to the class size in the elementary school. For this purpose, three research questions were set as follows; First, are there any differences in science self-efficacy according to the class size? Second, are there any differences in science self-concept according to the class size? Third, are there any differences scientific attitude according to the class size? To solve this research questions, the subjects in this study were 809 5th and 6th grade students of eight elementary schools in Busan. 220 were sampled from small-size classes, 354 from mid-size classes and 235 from large-size classes. The results of this study through the process are as follows; First, there were significant differences in science self-efficacy according to the class size. Second, there were significant differences in science self-concept according to the class size. Third, according to the result, there was not a significant difference in scientific attitude according to the class size. The findings of the study suggest that it is necessary the class size should be adjusted to the appropriate level for improving student’s science self-efficacy and science self-concept.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 결과 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
References

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0