메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강지훈 (달산초등학교) 유병길 (부산교육대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제34권 제1호(통권 제115호)
발행연도
2022.2
수록면
87 - 103 (17page)
DOI
10.13000/JFMSE.2022.2.34.1.87

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (9)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effects of science class using collative variables on elementary school students’ curiosity, interest about science and attitudes toward science. The experimental group was taught by strategies using collative variables, while the control group was taught by the traditional teaching method. The results indicated that the science class using collative variables improved students’ interest about science and attitude toward science, especially general affection toward science, enjoyment and self-efficacy toward science learning. The results of this study are meaningful in that it discussed the educational effects of science class using collative variables and provided implications of using collative variables in science learning that have not been studied much in the field of education so far.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과 및 논의
Ⅳ. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-454-000198987