메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국국제미술교육학회 미술과 교육 미술과 교육 제17집 제4호
발행연도
2016.12
수록면
61 - 75 (15page)
DOI
10.20977/kkosea.2016.17.4.61

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article is based on interviews with and participation observation of two public school teachers, who teach middle school art and high school history, who have initiated and organized the Earth Day Project in a local public park with their students since 2005. Using a grounded theory approach, the authors identified and investigated deeper and richer meanings of the Earth Day Project embodied in the environmental education and eco-aesthetic pedagogy of the two teachers. With guidance fromtheir teachers, students research environmental issues and coordinate and execute a series of art projects and environmental performances in order to celebrate Earth Day and to increase consciousness about environmental issues. Qualitative content analysis of collected data revealed that the teachers view the event as an interdisciplinary practice of art, history, and environmental education that emphasizes students’ hands-on experience, collaboration, empowerment, community building, and civic engagement. This article aims to promote this type of interdisciplinary, outdoor, and active project in educational practice.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-607-000948085