메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박정숙 (계명대학교) 장순양 (대구대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제29권 제4호 (통권 제88호)
발행연도
2017.8
수록면
987 - 1,001 (15page)
DOI
10.13000/JFMSE.2017.29.4.987

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to develop CPX using flipped learning and perform a preliminary evaluation of CPX using flipped learning. The CPX using flipped learning was included watching videos of core basic nursing skills and mental training at pre-class, self-directed practice, peer-evaluation after demonstration, OSCE, CPX and debriefing at in-class. Expert content validity was high as CVI 3.74. As the results of preliminary evaluation using one group pre-post test design with 118 nursing students, the scores of achievements of learning outcome(t=-4.16, p<.001) and critical thinking competence(t=-3.21, p=.002) increased significantly after CPX using flipped learning. In nursing practice education, CPX using flipped learning can be one of effective self-directed learning strategies and needs to be offered to improve quality of nursing education.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
References

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-454-001200925