메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정주영 (동의대학교) 이미화 (동의대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제32권 제1호(통권 제103호)
발행연도
2020.2
수록면
194 - 202 (9page)
DOI
10.13000/JFMSE.2020.2.32.1.194

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze the research and operational trends of flipped learning in the last five years. For this purpose, we analyzed 441 academic papers provided by DBPIA, e-Article, KISS, and Scholar. In the last five years, the study was categorized by year of publication, academic field, research area, research target, and subject area. Since 2015, flipped learning related research has been on the rise, especially in the field of education in 251 (56.9%), effectiveness studies in 161 (36.5%) and undergraduate / graduate students 347 (78.7%). The number of subjects related to major education was 246 (55.8%) and 130 (29.5%). As the results of the study show, quantitative expansion of studies related to flipped learning is occurring in university education, but efforts are made to expand performance by preparing policy support strategies in order to ensure the quality of flipped learning operation in universities. The results of this study are expected to be used as basic data for improving the teaching-learning environment of educational institutions.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 결론 및 제언
References

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-454-000353282