메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양성준 방송희 (한국주택금융공사) 이용만 (한성대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제29권 제7호 (통권 제119호)
발행연도
2017.7
수록면
371 - 391 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to analyze the determinants of screen golf store’s sales per golf simulator system by using multiple regression model based on variables including locational characteristic factors, store’s characteristics factors and service price. Sales per system which are computed from the 130 stores’ financial reports on 3 Gangnam districts in Seoul are used as a dependent variable.
The result of the empirical analysis shows that sales per system of a store located in commercial area are higher than those of a store located in residential area. And sales per system are positively proportional to total number of floating population, total number of rival store, the number of systems. Also we estimate the optimal service price to maximize sales per system. The estimated price is lower than the average price of the 130 stores.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구설계
IV. 실증분석
IV. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0