메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
구정호 (중앙대학교)
저널정보
중앙대학교 일본연구소 일본연구 일본연구 제48집
발행연도
2018.2
수록면
165 - 182 (18page)
DOI
10.20404/jscau.2018.02.48.165

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined two poems from Kokinshu written by Tsurayuki and Narihira. In his book Korai Huteisho and Uta-awase, Shunzei assessed Tsurayuki’s Musubu Teno~(むすぶ手の~) and Narihira’s Tsukiya Aranu~(月やあらぬ~) , as the best poems by emphasizing importance of Keiki and a using of series of words. Tsurayuki and Narihira have different styles, therefore they tried to describe different worldview of poetry. In spite of the difference in their styles, they have common ground which makes their works would be selected as the best poems in Kokinshu. Through this point, the researcher examined and researched the common ground of two writers. As a result of research, three characteristics—using a series of words seeking Shunzei’s aesthetic ideal, a series of contents which is derived from the series of words, and a plentiful reflection of Keiki as entire background—were acknowledged.

목차

1. 들어가며
2. 수가(秀歌)의 필요조건
3. 「むすぶ手の~」의 언어적 연쇄성
4. 「月やあらぬ~」의 언어적 연쇄성
5. 나오며
〈参考文献〉
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0