메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최장근 (대구대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第75輯
발행연도
2017.11
수록면
5 - 24 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (17)

초록· 키워드

오류제보하기
The Takeshima Issue Study Group is fabricating the logic that Dokdo is Japanese territory. Also, Dokdo is being invaded as Japanese territory. This time, middle school students in Korea sent letters to 56 middle schools in Shimane Prefecture. These middle school students criticized the distorted Dokdo education of Shimane Prefecture. Initially, Shimane Prefecture did not disclose the letters of Korean students. However, Masao Shimozo made it public, criticizing the Japanese government"s Dokdo policy.
Then, the 4th Takeshima Issue Study Group was convened. Simojo praised his achievements. He also exaggerated that he had been involved in developing Takeshima territory education for the Shimane students. Shimozo posted articles in various media. This time Shimozo used letters from Korean students. However, Japan became aware of the reality of Dokdo education in Korea.

목차

1. 들어가면서
2. 제4기 죽도문제연구회의 발족 경위
3. 한국 학생들이 보낸 「죽도교육 비판 편지」의 일본 언론 보도
4. 죽도문제연구회 좌장 시모조의 견해에 대해
5. 한국 중학생의 편지에 대한 소셜미디어의 반응
6. 맺으면서
참고문헌
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-913-001815239