메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jin-Young Koh (Columbia University)
저널정보
한국국제미술교육학회 미술과 교육 미술과 교육 제19집 제1호
발행연도
2018.1
수록면
59 - 68 (10page)
DOI
10.20977/kkosea.2018.19.1.59

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper in progress attempts to pose some critical questions that rise from actual situations of art education practices in relation to social problems, and imply new possibilities from the interrelation of education and inclusive education. In other words for educational implications, how can education be examined through the lens of Kolb’s (1984) Experiential Learning Theory? And, are there facets of Kolb’s Experiential Learning Theory that can be challenged through methods or ideas about education? Two theoretical threads run through this paper. The first is a social concern with the potential of education to empower individuals who have social problems and have been marginalized by the education system. The second theoretical thread of this paper is a pedagogical concern, particularly with interactions between teachers and students.

목차

Abstract
Introduction
Kolb’s (1984) Experiential Learning Theory (ELT)
This Actual Situation Based on an Anonymous Interview with an Art Student Teacher is Likely to Occur in Diverse Educational Settings
Application of Theory and Action Plan
Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-607-001892335