메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신여울 (충북대학교) 구민주 (충북대학교) 박다은 (충북대학교)
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제39권 제2호
발행연도
2018.4
수록면
15 - 26 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Objective: Childcare teacher’s job stress is high and every year, over 20% of teachers quit their jobs. In this study, we examine whether childcare teacher’s grit, defined as passion and perseverance for a long term goal, predicts job stress, which, in turn, predicts turnover intention.
Methods: In a cross-sectional study, 318 childcare teachers completed an online survey. SPSS 22.0 and PROCESS macro were used to test the mediating effect of job stress on the relationship between teacher’s grit and turnover intention.
Results: Grittier teachers had lower turnover intention compared to their less gritty colleagues, even after controlling for important covariates such as gender, center type, teaching experience, and salary. Furthermore, job stress mediated the negative relationship between grit and turnover intention.
Conclusion: These findings shed light on why some childcare teachers are more likely stay in the classroom than are others. Educational and training programs for childcare teachers should pay close attention to personal characteristics, such as grit, to increase teacher retention.

목차

서론
연구방법
연구결과
논의 및 결론
References

참고문헌 (91)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0