메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
구민주 (충북대학교) 신여울 (충북대학교) 박다은 (충북대학교)
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제39권 제5호
발행연도
2018.10
수록면
81 - 92 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Objectives: The current study examined the relations between stress mindset, job stress, and turnover intention among childcare teachers (N = 97). Some teachers perceived stress as strictly harmful while others perceived it as having possible benefits.
Methods: In a cross-sectional study, 97 childcare teachers completed an online survey. SPSS 22.0 and PROCESS macro were used to test the mediating effect of job stress on the relationship between teachers’ stress mindset and turnover intention.
Results: Teachers with a higher perception of stress as having possible benefits tended to experience lower levels of job stress, which in turn led to lower turnover intention. In contrast, teachers with a higher perception of stress as debilitating tended to experience higher levels of job stress, which in turn, predicted greater turnover intention.
Conclusion: The findings suggest that changing the way teachers think about the effects of stress may mitigate their job stress and increase teacher retention.

목차

서론
연구방법
연구결과
논의 및 결론
References
주제어 및 참고문헌

참고문헌 (51)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-598-000033738