메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김민혁 (동양대학교) 최의평 (동양대학교) 우인환 (동양대학교) 조재영 (동양대학교) 권예준 (동양대학교) 김선우 (동양대학교) 박현준 (동양대학교) 백장훈 (동양대학교) 이준형 (동양대학교) 박정수 (동양대학교)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2018년 춘계학술대회 [초록집]
발행연도
2018.5
수록면
95 - 103 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The newly invented ‘Hyperloop’ derived from the ideas of Elon Musk, the current CEO of Tesla Electric vehicle.
This idea attracted a lot of attention from around the world, including from Obama, the previous President of the U.S., and even various nations of Europe. There has been high hopes of creating Hyperloop-related products, which require high technology, and many companies have been investing in the idea. So far, they have completed a detailed test run. These technical skills are being exported to Southeast Asia and is dominating the ‘Hyperloop’ market. Korail has been developed with continuous advances ever since its launching, and it arose as a national railroad powerhouse that is now recognized everywhere. We expect it will make a good match with ‘Hyperloop’. Therefore, we will introduce the tube vehicle development and its status within and outside of Korea and which direction this study will lead to in the future.

목차

초록
1. 서론
2. 본론
3. 결론

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-557-002244941