메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장명균 (한국조달연구원) 박해운 (한국생산기술연구원) 김종훈 (서강대학교)
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제19권 제2호
발행연도
2018.6
수록면
259 - 280 (22page)
DOI
10.15706/jksms.2018.19.2.012

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined the mechanism of organizational behavior by identifying the mediating role of organizational identification as affect in the relationship between organizational support perceptions and opportunistic behaviors in terms of the attitude framework. This research tries to identify the effects of corporate reputation and employment adjustment by analyzing differences among groups according to the level of reputation and type of employment. The results showed that perceived organizational support had a statistically significant positive effect on the organizational identification as affect. And organizational identification had a statistically significant negative effect on salespeople ’s opportunistic behavior. Meanwhile, there was no significant difference according to the type of employment. However, the level difference in perceived organizational support, organizational identification and opportunistic behavior according to the level of corporate reputation was statistically significant.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경 및 가설제안
Ⅲ. 연구설계
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (66)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-324-003337019