메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정호진 (싱가포르 난양공과대학교) 김옥주 (조선대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제27권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2018.10
수록면
155 - 163 (9page)
DOI
10.35159/kjss.2018.10.27.5.155

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to reveal the experience of Singapore primary school students in their physical education classes from a phenomenological approach. Data was collected through interviews and drawings with eight students who are at their primary 5 and 6 grade. The interview contents were analysed through a categorising process and themes have been developed. The results showed that primary school students have experienced the game-based classes such as invasion/territorial games and net/barrier games during primary 5 and 6 PE classes; primary school students have experienced educational gymnastics classes when they were primary 3 and 4 students; and primary school students have experienced fundamental movements in their primary 1 and 2 PE classes. This study contributes to the Singapore PE syllabus and increased understanding of the reality of Singapore PE by describing the primary PE classes that studnets have experienced.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 결론 및 논의
참고문헌

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-692-000060289