메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국지역개발학회 한국지역개발학회 학술대회 한국지역개발학회 2018년 춘계종합학술대회
발행연도
2018.6
수록면
488 - 500 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This Study examined how online education affects the spatial educational environment of offline education in urban spatial structures. The business of online education was investigated and panel analysis was conducted in Seoul.
The analysis showed that the density of students decreased the density of offline education companies in the region and that the number of students in middle and high schools increased the density. On the other hand, online education companies showed opposite results.
According to the analysis, the area was crowded with offline academies where students with high-income parents gathered and due to the differentiation of education performance, the education became the criterion for choosing housing. It was affecting real estate prices and making the residential differentiation stronger. This has not prevented the integration of urban spatial structures that have been driven into certain areas even in the last decade of online education. On the contrary, regional differentiation resulted in the consolidation of residential areas.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. 실증분석 자료 및 모형 설정
4. 분석결과
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-359-000097939