메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
余銅基 (九州大学)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第78輯
발행연도
2018.8
수록면
415 - 428 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
With more people from other countries moving to Japan, there are an increasing number of children who need to learn Japanese as a second language (JSL). Basic competence in Japanese is a prerequisite for education in Japan, but there are problems with concentrating on Japanese language education without consideration for mother-tongue education; with regard to language instruction for JSL children, teaching in both Japanese and the mother tongue are important. However, due to practical and administrative issues, it is currently difficult to achieve this. Against this backdrop, there has been much recent attention focused on ethnic schools among the Korean schools, which enroll large numbers of JSL children and simultaneously provide instruction in both Japanese and a non-Japanese language (hereinafter referred to as Korean ethnic schools). Korean ethnic schools are a form of JSL educational institutions forchildren, which can provide guidance on some of the urgent issues in the current Japanese education system.

목차

1. はじめに
2. JSL 児童に対する言語教育の現状
3. 日本の外国人学校と韓国系民族学校の位置づけ
4. 韓国系民族学校のJSL 児童教育機関としての意義
5. おわりに
参考文献
要旨

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-913-000160760