메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
백지연 (서원대학교) 나경희 (충북대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제50호
발행연도
2019.1
수록면
391 - 418 (28page)
DOI
10.17002/sil..50.201901.391

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research was to analyze Korean EFL college students’ writing errors in using verbs on their scripts for presentation. In order to accomplish this purpose, the following research questions were constructed; 1) what types of errors they committed in their English scripts, 2) how those types of errors were different according to their English proficiency level, and 3) how those errors changed over time in terms of frequency and rate. Six students were asked to write an English script for their presentation. Data sources were from the 30 English scripts written during eight weeks of period, and pre-interview and post in-depth interview with participants. The findings of data analysis were as follows; 1) the students used awkward expressions, incorrect tense, wrong omissions, and subject-verb disagreement; 2) both higher and lower groups of students committed more substitution errors than any other types of error; and 3) the frequency and rate of students’ errors were decreased for both groups as teacher"s feedback provided over time. Lastly, instructional implications for English writing in the classroom were also discussed.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론 및 제언
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0