메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이선호 (경희대학교)
저널정보
한국발육발달학회 한국발육발달학회지 한국발육발달학회지 제27권 제2호
발행연도
2019.5
수록면
79 - 86 (8page)
DOI
10.34284/KJGD.2019.05.27.2.79

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effect of 12 weeks of special exercise program on motor ability, cognitive function and behavioral change in children with developmental disorders. Thirty-four autism spectrum disorders (ASD) children participated in the study between the ages of 8 and 19, who were recruited from G school and organizations in Seoul. They were classified into groups for special exercise group (n=16) and control group (n=18). The contents of the special physical education program were conducted for 60 minutes, 3 times a week, and for 12 weeks in order of introduction, theme activity, and finishing. As a result, hand-grip strength was significantly increased in the special exercise group, with the one leg balance, and the sit-ups, but the control group showed no difference. Visual-motor integration with supplemental tests, sixth edition (VMI-6) showed significant increases in visual perception and motor coordination, paired associates learning (PAL) and childhood autism rating scale (CARS) in the special exercise group, but no difference in the control group. In conclusion, it is suggested that the implementation of special exercise program, which can be successful in the performance of exercise, may be effective in improving the visual-motor integration ability and cognitive function of children with ASD.

목차

Abstract
I. 서론
II. 연구방법
III. 결과
IV. 논의
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (49)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-692-000792371