메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
朴興株 (韓國外國語大學) 吴真 (韓國外國語大學)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제29호
발행연도
2019.6
수록면
1 - 15 (15page)
DOI
10.24285/CLER.2019.6.29.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
“Quasi-affix” have been controversial in the academic world as a unique linguistic phenomenon. However, with the emergence of a large number of new words composed of quasi-affix in modern Chinese, the Chinese teaching outline also puts forward certain requirements for foreign students to master quasi-affix. However, as an important component of modern Chinese, the importance of word formation in Chinese teaching is not enough. The research results of analysis and teaching of specific quasi-affix in quasi-affix are rare. This paper takes the affix “Re” as an example, analyzes its semantics, structural characteristics and the importance of its teaching in Chinese teaching, and then summarizes the teaching method of affix “Re” in Chinese teaching, hoping to teach Chinese in the future. It is help to quasi-affix teaching in chinese teaching.

목차

Ⅰ. 引言
Ⅱ. 類詞綴“熱”
Ⅲ. 漢語教學中類詞綴教學的重要性
Ⅳ. 漢語敎學中類詞綴教學方法
Ⅴ. 結語
【參考文獻】
【ABSTRACT】

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-720-000897294