메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제49권 제4호
발행연도
2007.1
수록면
169 - 186 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In order to provide an accurate measure of test-takers’ English language abilities, test developers should minimize the influence of intervening factors such as raters’ backgrounds on test results. The purpose of this study is to investigate the effects of raters’ language backgrounds and their attitudes toward WEs on the assessment process and to analyze the complex relationships among rater, task, and test scores in English language oral proficiency tests. Three groups of English teachers from the UK, Malaysia, and Japan took part in the study, providing scores for 12 Korean students’ speech samples. The main finding was that raters’ English language backgrounds and their attitudes toward WEs had a significant impact on their rating perceptions of rating criteria. In addition, raters’ language backgrounds, their attitudes toward WEs, and the task-type were also revealed as significant factors that influence the assessment process of English language oral proficiency tests. These results suggest that well-structured test-type and well- trained raters enhance the validity of English language oral proficiency tests.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0