지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
The Effect of Raters’ Language Background on English-speaking Test Ratings across Test-takers’ Oral Proficiency Levels
응용언어학
2010 .12
Perception Gap of Rating Scales for English Language Oral Proficiency Tests
영어학
2007 .03
영어 말하기 평가에서 한국인 평가자의 평가 특성 연구
언어학 연구
2013 .01
Reconsideration of the Development of Rating Criteria in Operational Language Testing Contexts
영어영문학연구
2008 .01
Investigation of Raters` Behavior on Pronunciation Ratings in an English Speaking Test
언어과학연구
2012 .06
An Examination of Raters' Decision-Making Processes on English-speaking Evaluations
외국학연구
2012 .01
Does Raters’ Rating Experience Influence English-speaking Test Ratings?
영어영문학연구
2012 .01
A Comparative Study on Criteria and Tasks in Korean English Speaking Assessment by Native and Non-native Raters
어학연구
2012 .08
A Study of the Criteria Design and Application to the Criterion-Referenced Test of English
영어영문학
2018 .02
한국어 말하기 평가의 최적의 채점자 배정 방식 연구 - 일반화가능도 이론을 중심으로 -
언어사실과 관점
2020 .01
한국어 쓰기 평가에서 채점자의 언어적 배경에 따른 영향 연구 -학습자 모국어에 대한 숙지도(熟知度)를 중심으로-
이중언어학
2017 .01
Investigating the Effect of Training on Raters’ Bias toward Test Takers in Oral Proficiency Assessment: A FACETS Analysis
Journal of Asia TEFL
2018 .01
A Study of the Korean English Teachers` Rating Tendency to the Oral English Proficiency Tests
영어영문학
2016 .11
An Investigation of Novice, Developing, and Experienced Raters’ Rating Patterns on a Second Language Speaking Assessment
응용언어학
2010 .12
A Pilot Study of Rater Effect on Assessing Speaking Ability
영어학
2006 .03
ENGLISH-WHOSE LANGUAGE IS IT?
신학과세계
1990 .06
영어 말하기 평가에서 나타난 한국인 교사 채점자의 채점 경향성 분석
외국학연구
2017 .01
Inter-rater Reliability of English Essay Test and Korean-English Translation Test Across Multiple Topics and Rating Criteria
외국학연구
2018 .01
Innovative Measures of Young Learners’ English Language Proficiency: A Review of English Language Proficiency Assessments for Young Learners
Journal of Asia TEFL
2019 .01
0