메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국과학교육학회 한국과학교육학회지 한국과학교육학회지 제28권 제8호
발행연도
2008.1
수록면
870 - 879 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate laboratory abilities to carry-out experimentations in the field of ‘Matter’ in middle school science texts. A total of 359 chemistry experiments from 26 textbooks has been analyzed. The authors of this study are interested in what science process skills are required for students to perform the experiments and how often these skills are needed. This article introduced a framework for analyzing the science process skills and their frequency. There are similar patterns of science process skill use among the different grades of middle school texts. The process skills of organizing results, interpreting data and making generalizations are most needed by the order of frequency. However, abilities related to alternative activities and/or conditions show relatively low frequency. For seniors, various laboratory abilities to carry out experiments are needed, whereas abilities for operating and setting up an experimental apparatus are required in freshmen and juniors. These results suggest avenues for science teachers that make lesson plans involving science experiments.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (28)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0