메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국특수체육학회 한국특수체육학회지 한국특수체육학회지 제9권 제2호
발행연도
2001.1
수록면
97 - 111 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to analyze the effect of social facilitation on motor skill performance of middle school students with mental retardation. Throwing accuracy and balance test were used. The subject were 26 female students with special and general classroom of middle school(mean IQ 74, 102). The results were as follow:First, there was more influent effect of social facilitation of general students than students with mental retardation in comparing the audience's number of throwing accuracy and balance test. Second, there was more influent effect of social facilitation of general students than students with mental retardation in comparing the audience's distance of throwing accuracy and balance test. Third, there was more influent effect of social facilitation of general students than students with mental retardation in comparing the audience's sex of throwing accuracy and balance test.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0