메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국특수체육학회 한국특수체육학회지 한국특수체육학회지 제11권 제2호
발행연도
2003.1
수록면
83 - 99 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The study is designed to introduce a volunteer work program in a special school setting for students without disabilities in middle schools and to investigate the effectiveness of the program. One hundred and sixty six students in middle schools participated in the volunteer work in a special school for children with mental retardation. Pretest and posttest on Disability Factor Scales and Personal and Social Responsibility Scale were administered.. The test results on Disability Factor Scales and Personal and Social Responsibility Scale showed that the attitude toward students with disabilities and the interpersonal and social responsibility with others changed after extensive volunteer work with students with disabilities. Changes in interpersonal and social responsibility have shown among levels of academic achievement, while changes in attitude toward students with disabilities have not. The significant changes in the attitude and the interpersonal and social responsibility indicate that intervention program is effective for middle schooler attitudes for disabilities and interpersonal and social responsibilities. Implications for volunteer work setting in a special schools and recommendations for further study are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0