메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제33호
발행연도
2010.1
수록면
9 - 40 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article aims to examine aspects of 6․25-War education which are very importantfactorforcomprehensionofkoreansocietyandsocialconsciousness. Especially I think that the education in korean language education category is more useful than other educational category, but practical aspect of education is not desirable. In this article, approach to the problem was done by two steps. One is looking back to the aspect of 6․25-War education in korean language education category, the other is finding the direction of 6․25-War education. The methodological concept of this article is ‘memory’, which is very essential device in being handed down of social consciousness. On first step, I found that the memories represented in korean language textbook are follows; collective memory, blanked memory, processed and disguised memory, being abstracted or encoded memory. On second step, I suggest plans that can decode the encoded memory of 6․25-War in novels as a textbook material. That plans are as follows; activation of knowledgeandcontext,expansionbycomplimentarytext,applicationoforal statement texts. I anticipate that the desirable memories of 6․25-War are handed down for generations through the korean language education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0