메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국공학교육학회 공학교육연구 공학교육연구 제20권 제6호
발행연도
2017.1
수록면
3 - 11 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the variables that learners should consider for learning persistence when applying blendedlearning to mathematics class which is a basic curriculum of engineering college. For this purpose, this study compared the basicmathematics class with the blended learning and the class without it. In addition, this study analyzed the influence of the learningoutcomes of the blended learning on the willingness to learning persistence by using the self-efficacy and self-regulated learning variablesthat can predict it. As a result, it was found that the blended learning applied mathematics class of K university which is the subjectof analysis in this study has higher self - efficacy, self - regulated learning, and learning persistence intention than general classroom. Finally, the results of this study are meaningful to provide the points to be considered for improving the learning performance whenapplying the blended learning to the subject class in the future.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0