메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
세계음악학회 음악과 문화 음악과 문화 제18호
발행연도
2008.1
수록면
139 - 166 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines how music class works in the secondary schools in New York, U.S. Music is taught as an elective from upper elementary school to high school. It is one of the separate subjects among the arts which is required for graduation. Learning Standards for The Arts states concrete objectives of music education and presents in depth objectives that understand music in cultural, social, and historical contexts. The Arts Standards sets up Content Standards that follow Achievement Standards. This format, in which each learning content specifies its levels of achievement, facilitates the understanding of achievement that students are expected to attain in the competencies for music at the completion of learning. Music classes in secondary schools provide a variety of programs and have considerably higher level of learning and more learning contents compared to those of Korea. In the period of globalization, the investigation of American music education gives some implications in the current Korean music education, and it would be helpful to improve the substance of school music education and develop insights for the quality of future Korean music education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0