메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제24권
발행연도
2015.1
수록면
87 - 120 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
he Korean /n-l/ sequence pronunciation is perceived differently by the Koreans as well as Chinese Korean learners. This study divided the subject into two groups: the beginners and the experts. Also, this study separates Korean /n-l/ sequence pronunciation into Chinese characters (2 syllables and 3 syllables) and foreign words, then analyses them with acoustic phonetics method. As a result, The Korean /n-l/ sequence pronunciation of Chinese character is observed most in the type of etc.(final consonants of first syllables omitted or pronounced by orthographical rules) by the Chinese beginner group. In addition, The Korean /n-l/ sequence pronunciation of Chinese characters proved to be shown most frequently in [l-l] types by the Chinese expert group. This phenomenon is more remarkable in 2 syllables than 3 syllables. In addition, the /n-l/ sequence pronunciation of foreign words is pronounced most differently by the Chinese beginner group. On the contrary, The Korean /n-l/ sequence pronunciation of foreign words is pronounced most in etc. types(pronounced by orthographical rules) by Chinese beginner group and Chinese expert group. Further studies with more Chinese Korean learners’ data are needed for generalization.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0