메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제28권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
409 - 427 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the classroom motivation of adult Korean EFL students from the perspective of concepts contained in self-determination theory (SDT), namely autonomous regulation and controlled regulation and intrinsic and extrinsic motivation. Two SDT self-report questionnaires, the Self-Regulation Learning Questionnaire and the Perceived Competence Scale, were administered to 37 adult Korean EFL students. Two research questions were addressed to determine the motivational stance of these students from an autonomous or controlled perspective. Overall results indicated that these students appeared to be motivated autonomously, but further analysis revealed this apparent autonomy was not true intrinsic self-regulation, but was from autonomous elements found in extrinsic controlled regulation. Therefore, these students could be found to function primarily under an extrinsic controlled form of motivation even though they exhibited some degree of autonomy. Discussion considered implications of these results for the classroom and suggested study limitations.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0