메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Kim, Choonmi (Kyungil University)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제29권 제4호
발행연도
2024.11
수록면
151 - 178 (28page)
DOI
10.46449/MJELL.2024.11.29.4.151

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the impact of Educational Technology (EdTech) on intrinsic motivation, extrinsic motivation, and self-efficacy in EFL speaking classes. A total of 108 students (52 control, 56 experimental) enrolled in beginner-level English conversation classes at a Korean university participated in the study, using the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Paired sample t-tests revealed significant improvements in intrinsic motivation and self-efficacy within the experimental group, while extrinsic motivation remained stable. In contrast, the control group showed a significant decline in extrinsic motivation, while changes in intrinsic motivation and self-efficacy were not statistically significant, with a slight increase in intrinsic motivation and a slight decrease in self-efficacy. ANCOVA confirmed that the experimental group demonstrated statistically significant gains in intrinsic motivation, extrinsic motivation, and self-efficacy compared to the control group. These results highlight the potential of EdTech in enhancing student motivation and self-efficacy, with suggestions for future research on its long-term effects.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Methods
Ⅳ. Results
Ⅴ. Discussion
Ⅵ. Conclusion
References
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092192276