메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제43권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
70 - 83 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, we examined to verify the relevance that understanding of science learning content of elementary school students are to depend on the representation of science learning materials and students' brain preference. The topics of this study were 105 6th grade elementary school students. The topics of this study were 105 6th grade elementary school students. The students studied science learning materials as two forms of representations(text/image). After that, we examined understanding of science learning content from the students. The results of this study were as in the following. First, right-brain preference students group were higher understanding in image-representation than text-representation. Second, right-brain preference students was weak in the text-representation. Third, right-brain preference students favor image-representations. But left and both-brain preference students groups didn't show any tendency.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0