메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제30권 제2호
발행연도
2002.1
수록면
126 - 135 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This research, applied to the 10th graders of vocational high school, aims to determine the effect of teaching using science history related with photosynthesis on students' academic achievement, inquiry ability and science-related attitude. The teaching materials for the experimental group consisted of the aims of experiments, the experimental procedures, the analysis of their results, and the debate among scientists who contributed greatly to discover the photosynthesis. In contrast to this, the teaching materials for the control group consisted of the experimental procedures introduced in the biology textbooks. The teaching class using science history related with photosynthesis was shown to be statistically more effective in promoting students' academic achievement and inquiry ability and their long-term retention than the traditional teaching class. But the teaching class using science history related with photosynthesis did not seem to be statistically effective in promoting students' science-related attitude and their long-term retention than the traditional teaching class.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0