메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제33권 제3호
발행연도
2005.1
수록면
327 - 337 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study quantitatively examined preservice elementary teachers' attitudes toward field trips through the biology outdoor inquiry work. A total of 105 preservice elementary teachers, 39 major in science and 66 major in non-science, were involved in our study. The study used the instrument consisted of 32 Likert-type questions on attitudes toward science field trips which includes five sub-domains; learning tool, individualized learning, social aspect, adventurous aspect, and environmental aspect. The attitudes of preservice teachers toward field trips changed more positively through biology outdoor inquiry work. They, especially, more positively changed on sub-domains of learning tool, individualized learning, and environmental aspect, whereas little changed on social and adventurous aspects. We expect the results to contribute in developing and executing effective biology outdoor inquiry programs for school children and teacher education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0