메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국일본어교육학회 日本語敎育 日本語敎育 제81호
발행연도
2017.1
수록면
17 - 28 (12page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (8)

초록· 키워드

오류제보하기
This study has analyzed the beliefs of a Korean native speaker teacher for the guidance of kanji writing by the semi󰠏structured interview and PAC analysis. As a result of the analysis, the teacher had beliefs from the following three points: 1) a guidance consider the learner's affective aspects, 2) a belief of Kanji learning, and 3) a teaching style of the single Kanji writing. About the learner's affective aspects, the teacher was trying to make learners be conscious to write Kanji while taking into consideration the feelings of them who have difficulty with Kanji. Furthermore, the teacher thought that the learning Kanji in Japanese also affected the growth of Sino󰠏Korean words ability in Korean, that it was important to make the learners to write the native japanese words in Kanji. Finally, about the instruction of Kanji by hand writing, it was presumed that the teacher thought it was the scope of his instruction that the learners could acquire the ability to write the discrimination or basic features of Kanji correctly.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0