메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영상영어교육학회 영상영어교육(STEM Journal) 영상영어교육(STEM Journal) 제18권 제4호
발행연도
2017.1
수록면
147 - 161 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The literature circle strategy is one that promotes students’ higher level thinking and literacy skills (Daniels, 1994) providing a way for students to engage in critical thinking and reflection as they read, discuss, and respond to books or other reading materials. Today’s literacies go beyond paper to include multimedia, reading from computer screens and personal devices and include media, technology, information, and other critical literacies (Semali, 2001). This paper describes how teachers can integrate the role-based technology enhanced or integrated literature circle to help teachers and students interact in a meaningful way in the discussion of literature, integrating media technology to better engage the student in the process. The paper also provides sample role sheets for classroom use along with links to other role sheets. Resources are provided concerning online available of free and open source texts in English which can be used as the literature source. The use of roles has also been found to be an effective collaborative group tool, allowing all of the group to work on a similar goal while allowing for individual assessment.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0