메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국무역연구원 무역연구 무역연구 제14권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
327 - 348 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examined how Korean product brand experience of Vietnamese consumers to brand aura. In essence, this study verified how Korean product brand experience which includes sensory, affective, behavioral and intellectual brand experience has an effect on brand aura through brand knowledge and attachment. A total of 283 Vietnamese consumers visiting Korean product shops in Hanoi and Ho Chi Minh City in Vietnam were used for empirical analysis. The empirical results established that Korean brand experience of Vietnamese consumers positively influenced brand knowledge and attachment. Also, brand knowledge had a positive effect on brand attachment. Furthermore, Vietnamese consumer brand knowledge and attachment had a positive influence on brand aura. This study implies that Korean companies can help gain competitive advantage in the Vietnamese market by understanding consumer experience of their brands and using differentiated strategies that can lead to brand aura.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (59)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0