메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제9권 제3호
발행연도
2010.1
수록면
163 - 179 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
English education in Korea began more than 100 years ago and has evolved into a dynamic area of inquiry. It is indeed an appropriate time to conduct a comprehensive and rigorous review of the history of English teaching/learning practices in the Korean context. This systematic overview is important because it enables us to better understand what we have done in the past and what we should do in the future, and is possible through research synthesis and meta-analysis. This paper discusses three defining features of research synthesis and illustrates its step-by-step procedures, with a particular focus on meta-analysis. Several suggestions are also made for primary researchers, including: 1) the need to report basic descriptive statistics as well as standardized effect sizes and confidence intervals; 2) the possibility of conducting research synthesis in scholarly activities for theses and dissertations; and 3) the importance of acting and thinking synthetically in the academic environment.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0