메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제9권 제1호
발행연도
2010.1
수록면
95 - 112 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to point out that the selection and specification of the communicative functions for lesson units in the current elementary English textbooks does not seem to be effective for both teachers and little learners because many of the specifications are not made in terms of English teaching and learning but in terms of linguistics, especially, semantics. For example, ‘ascertainment of fact’, the most frequent communicative function in elementary textbooks, is a semantic notion reflecting the speaker's speech act. It does not help teachers and learners recall its corresponding language form because any kind of questions can be said to have the communicative function of ‘ascertainment of fact’. This paper claims that, for an effective English teaching and learning in Korea, the communicative functions to be specified should clearly reflect their corresponding language forms that are productive. An improvement of the current communicative functions in the textbooks has also been tried.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0