메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제51권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
1 - 18 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Since the advent of structural and generative linguistics in the 20th century, traditional school grammar has been attacked as being inadequate, illegitimate, and useless (Haussamen, 2000). Nevertheless, this traditional grammar has remained the basis for grammar instruction worldwide and is still being used as the primary method of English grammar instruction in Korea’s EFL classrooms. Recently, there have been hot debates on the integration of generative linguistics as a supplementary resource for grammar instruction (Bae, 2003; Kolln & Hancock, 2005; Park, 2009). This paper examines the perceptual pattern of SVOC constructions, an equivalent to the 5th predicate form in Onions (1932, 1971), through the survey among college students. The findings of the survey reveal that the analysis of those constructions within the traditional school grammar runs counter to the subjects’ perceptual pattern of them. Rather, it conforms to the analysis within the generative linguistic paradigm. I accordingly suggest the integration of some important concepts of generative linguistics within the main syllabus of traditional school grammar

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0