지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
A Study on Korean University Students' Perception of Native and Non-native English Speaking Instructors’ English Courses
언어학연구
2016 .01
Perception and Production of English Modal Verbs by Korean University Students in Written Academic Discourse
언어과학연구
2017 .06
Who Is Better for Low English Proficiency Learners, Native or Non-native English-Speaking Teachers?
영미어문학
2015 .12
L1영어와 L2 영어에서 부정 조동사의 인식양상 위계와 과거시제형의 역할
영어학
2024 .01
예비초등교사의 영어와 영어사용에 대한 인식연구
영어영문학연구
2022 .05
A Corpus Study of Modal Verbs in Korean Learners' Speech
언어학연구
2020 .01
“I’m still insecure”: Korean English Language Teachers’ Perceptions on English Education Policy Favoring Native English Teachers
언어과학
2016 .01
The Effects of L1 Use in General English Classes at a Korean University
영미어문학
2017 .09
한국인 영어 학습자의 모국어 전이에 관한 연구 : 영어 종결 동사를 중심으로
영어학
2016 .06
A Multifactorial Analysis of Inner Circle Varieties : Focusing on Canadian Modal Auxiliaries
응용언어학
2017 .12
동북아시아 영어 학습자들의 서법 조동사 사용에 대한 연구
인문언어
2020 .01
한국 대학생들의 원어민과 비원어민 영어교수에 대한 인식 조사
언어과학
2018 .01
University Students’ Perceptions of Native and Non-native English Speaking Teachers in General English Education
언어학 연구
2019 .07
Modal Usage of Advanced Korean EFL Learners, Young Korean EFL Learners, and Native English Speakers: A Corpora Comparison Study
언어와언어학
2019 .01
Understanding Semantic Systems of Epistemic Modal Verbs: Focusing on Korean EFL Middle School Learners
언어과학연구
2020 .06
Can and Could in Academic Writing: A Corpus-Driven Comparison of English L1 and Vietnamese EFL Students
Journal of Asia TEFL
2022 .03
교양영어 수업에서 원어민교수의 한국어 구사에 대한 교수와 학습자의 인식연구
새한영어영문학
2015 .08
What English Verb Errors do Korean University Students Make? A Corpus Examination of Learner-Produced Verb Phrases
영어학
2018 .12
영어로 진행하는 영어수업(Teaching English in English)의 실제: 현직 및 예비초등교사의 영어교수 불안감에 대한 인식 비교를 중심으로
영어영문학연구
2022 .12
Interlanguage development of young Korean EFL learners’ modal usage: A learner corpus study
언어연구
2018 .01
0