메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국협동조합학회 한국협동조합연구 한국협동조합연구 제28권 제1호
발행연도
2010.1
수록면
1 - 23 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to explore the effects of surveyed factors on customer satisfaction and image, examine the relations between customer satisfaction and image and brand loyalty and analyze sustainable growth for CC by carrying out an itemized survey targeting CC users. The outcome shows that the factor of store has a little impact on transaction intention when CC relocates its first floor store to second floor in accordance with a demographic factor of CC users while strongly affecting in the case of abolishing tax incentives. It also reviews distinctions in customer satisfaction, image and brand loyalty according to a demographic factor and respectively indicates the impacts of accessibility, convenience, safety and financial marketability on customer satisfaction, image and brand loyalty. Consequently, the analysis of the effects of customer satisfaction and image on brand loyalty estimate that customer satisfaction influences brand loyalty but image lies beyond brand loyalty. Therefore this study has great significance in the sense of empirical analysis explaining improved satisfaction of CC users leads to high loyalty and sustainable growth.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0