메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국의학교육학회 Korean Journal of Medical Education Korean Journal of Medical Education 제27권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
27 - 35 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: The purpose of this study was to examine the correlation between academic burnout and academic self-efficacy in medicalstudents. Methods: The study group comprised 446 students in years 1 to 4 of medical school. They were asked to rate their academicburnout and academic self-efficacy on a scale. The data were analyzed by multivariate analysis of variance and regression analysis. Results: Academic self-efficacy was correlated negatively with academic burnout explaining 37% of academic burnout. Conclusion: Academic self-efficacy (especially self-confidence) had the greatest effect on academic burnout. The implications ofthese results are discussed in terms of an evaluation and support system for students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0