메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제24권 제2호
발행연도
2013.1
수록면
81 - 96 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (9)

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this paper is to investigate the differences in vowel acoustic space across learner’s mother tongue. The analysis have been performed with investigation of F1 and F2 values. In addition to comparing each vowel, this study compared the acoustic vowel space of main vowels such as [i, a, u, e] for more precise comparison. The parameters of the acoustic vowel space include Euclidean distance between vowels of [i, a, u], which exists across languages and such as the triangle area(3 area) among them, the square area(4 area) among them and vowel [e]. As a result, two groups were statistically significant within the Euclidian distance. English speakers group was the longest and Korean group was the shortest. And the vowel 3 area([F(2, 26)=29.79, p<.001]), 4 area([F(2, 26)=19.57, p<.001]) also had significant difference statistically. In other words, vowel areas of learner groups are bigger than the Korean group as native speaks. (Chungnam National University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0