메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제26권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
1 - 22 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (9)

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study is to reveal whether Chinese learners of Korean language have different auditory criteria on two Korean vowels /ʌ/ and /o/ from Korean native speakers. A perception experiment was conducted on a continuum consisting of eleven synthesized stimuli. ROC analysis was performed to calculate the boundary criterion of two vowels. The perceptual judgment of 19 Mandarin native speakers and 20 Korean native speakers showed that the two groups have same boundaries for the two vowels on the continuum. The boundary criterion between /ʌ/ and /o/ was estimated to be located between the stimulus no. 4 (F1 = 461Hz, F2 = 803Hz) and no. 5 (F1 = 448Hz, F2 = 780Hz). Since no difference was found between the native and learner groups in terms of Youden index associated criteria in their ROC curves, this result suggests that pronunciation training should get more concerning in the field of language education to improve the pronunciation accuracy of Chinese learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0